10 Günde Silikon Vadisi Keşfi

Nisan ayında başvurduğum ve kabul edildiğimi öğrendiğim interaktif eğitim ve öğretim bir programlar düzenleyen Onward’un düzenlediği Silikon Vadisi programı ile Temmuz ayının ilk 2 haftasını San Francisco’da geçirmeye karar verdim. San Francisco’nun merak ettiğim bir şehir olmasının dışında özellikle teknoloji alanında birçok yeni uygulamanın merkezi olan bu yerin diğer şehirlerden farkını ve buradaki girişimcilik ekosistemini anlamayı istiyordum. 10 gün içerisinde ben ve gruptaki diğer arkadaşlarım buradaki havayı koklamaya çalıştık diyebiliriz.

Programımızın 1. gününde  ilk olarak U.C  Berkeley üniversitesini ziyaret ettik. 1 saatlik tur boyunca rehberimizden okuldaki lisans&lisansüstü bölümler hakkında bilgi aldık ve fakülteleri gezdikten sonra okuldan ayrıldık. Ardından küresel bir sosyal etki ağı olan Impact Hub ofisini ziyaret ettik. Son derece sıcak karşılandığımız ofiste çalışanlar ile dünyadaki diğer ofisler ve yapılan çalışmalarla ilgili konuştuk. Tabiki Kasım 2015’te faaliyete geçen İstanbul merkezinden de bahsetmeyi unutmadık. 🙂2. günümüzde ilk durağımız Nasdaq Girişimcilik Merkezi oldu. Maaike Doyer tarafından verilen kanvas iş modeli eğitimine katıldık. Eğitimde verilen bilgileri nasıl kullanabileceğimiz hakkında arkadaşlarımızla beyin fırtınası yaparak merkezden ayrıldık. Eğitimin program içindeki favorilerimden olduğunu söylemem gerek. 🙂 Ardından Türk girişimci Duygu Gün ile buluştuk, bize San Francisco’ya geliş sürecinden ve buradaki iş serüveninden bahsetti. Son olarak ODTÜ Teknokent’in iş hızlandırma programlarının yürütüldüğü T-Jump merkezini ziyaret ettik ve yöneticisi Barkan Bey’den merkezde  yürütülen programlar hakkında bilgi aldık.3. günümüzde 500 Startups ve Endeavor’ı ziyaret ettik. 500 Startups’ta Selçuk Atlı ile internet girişimciliği ve hızlandırıcı programlar hakkında konuştuk. Endeavor’ da ise Yatırımcı Ağı Yöneticisi Beth Robertson bizi karşıladı ve kendisiyle Endeavor’ın uluslararası programları ve İstanbul ofisteki fırsatlar üzerine samimi bir sohbet gerçekleştirdik.

Ertesi gün ilk ziyaretimizi Twitter’a gerçekleştirdik. Kısa bir ofis gezisinin ardından sıra herkesin merakla beklediği Stanford Üniversitesi’ndeki kampüs turuna geldi.Turun ardından kampüste uzun uzadıya vakit geçirip fotoğraflarımızı çektik, kimsenin buradan ayrılmaya niyeti yoktu . 🙂 Günün geri kalanında ise Plug and Play Tech Center adındaki kuluçka merkezini ziyaret ettik.Haftasonumuzu San Francisco’ya ve müze gezilerimize ayırdık. Intel ve Bilgisayar Tarihi müzelerininin ardından meşhur Golden Gate köprüsünü görmeye gittik. Golden Gate dışında Fisherman’s Wharf, Muirwoods ve Ocean Muir’i de gezmeyi ihmal etmedik.

Yeni haftamızda ise ilk olarak Google Kampüs’ü ziyaret ettik. Tabiki bisikletsiz gezmek olmaz diyerek, Google’ın popüler bisikletleri ile birer tur da biz attık. 🙂

Son iki günümüzde ise nonprofit bir kuruluş olan Kiva’yı ve Linkedin ofisini ziyaret ettik. Kiva’nın uluslararası programları ve staj olanakları hakkında bilgi aldık. LinkedIn’de Sertan Bey ile San Francisco’da yaşam, Linkedin’deki işleyiş ve olanaklar üzerine uzunca bir sohbet gerçekleştirdik. Bu arada LinkedIn ofisine ve olanaklara hayran kaldık diyebiliriz.

10 günlük program sona ererken gözlem ve görüşlerimi şu şekilde özetleyebilirim:

1) San Francisco’daki girişimcilik camiası İstanbul veya Avrupa’daki diğer şehirlerden biraz farklı. Yabancı birçok kişiyle sohbet ettiğinizde iş fikirlerini konuşmanın verdiği heyecanı sonuna kadar hissedebiliyorsunuz. Bunda sofistike bir yatırımcı topluluğu ve dünyanın dört bir yanından gelen girişimcilerin etkisi çok büyük.

2) Türk girişimciler Türkiye’de başarılı olan ve girişimciliğe ilgi duyan daha fazla gencin San Francisco’ya gelmesi için istekli ve ısrarcı. Bunu hemen hemen her sohbetimizde hissettik diyebiliriz. Bu konuda bizlere verdikleri tavsiyeler ise yüksek lisans veya hızlandırıcı programlar aracılığı ile San Francisco’ya gitmek.

3) Çok fazla girişim olduğu için, burada mühendisler ve grafik tasarımcılar için fırsatlar söz konusu. Tasarımcı ve mühendisler bu fırsatları değerlendirmeyi düşünebilirler.